کد خبر: 1229355
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
رقابت غیرمستقیم تراکتور و سپاهان برای قهرمانی در حذفی
رقابت‌هایی که باید دید می‌توانند از آن سربلند بیرون بیایند یا سرنوشتی که در لیگ یقه آن‌ها را گرفته در رقابت‌های حذفی کشور هم قرار است برایشان تکرار شود. 
دنیا حیدری

جوان آنلاین: مرحله یک‌چهارم حذفی رقابت‌های حذفی کشور در حالی عصر امروز با جدال هشت تیم برای راهیابی به نیمه‌نهایی برگزار می‌شود که این مسابقات تنها فرصت مدعیانی، چون سپاهان و تراکتور برای کسب جام قهرمانی است. تیم‌هایی که گفته می‌شد برای قهرمانی بسته شدند و اتفاقاً هزینه‌های هنگفتی هم برای نیل به این هدف کردند، اما از هفته‌ها قبل مشخص بود که دست‌شان در رقابت‌های لیگ برتر به جایی نمی‌رسد و جام‌حذفی تنها فرصتی است که برای کسب یک عنوان در خور توجه دارند.
رقابت‌هایی که باید دید می‌توانند از آن سربلند بیرون بیایند یا سرنوشتی که در لیگ یقه آن‌ها را گرفته در رقابت‌های حذفی کشور هم قرار است برایشان تکرار شود. 

 شگفتی‌ساز در کویر
چادرملو اردکان، تنها تیم لیگ یکی حاضر در رقابت‌های حذفی کشور که با عبور از سد فولاد خوزستان و مس کرمان خود را به یک چهارم نهایی رسانده، عصر امروز (ساعت ۱۵: ۱۸) در ورزشگاه شهید نصیری یزد از آلومینیوم اراک، گربه سیاه پرسپولیس در سال‌های اخیر پذیرایی می‌کند. تیمی که در مرحله قبل با استفاده از نبود بیرانوند درون چهارچوب دروازه سرخپوشان پایتخت موفق به برتری ۶ بر ۵ در ضربات پنالتی شد و به جمع هشت تیم برتر جام راه یافت. تیمی که در صورت برتری مقابل چادرملو باید خود را مهیای رویارویی با برنده دیدار تراکتور- مس‌رفسنجان کند. اما کسب امتیاز از چادرملو، آ‌ن‌هم در خانه نمی‌تواند کار ساده‌ای باشد. تیمی که با کسب ۶۳ امتیاز از ۱۹ برد، شش مساوی و پنج باخت در رده سوم لیگ آزادگان قرار دارد و تا همین یک هفته قبل تنها تیمی بود که روی کاغذ شانس کسب دو جام در یک فصل (لیگ‌برتر و جام حذفی) را داشت. اما حالا تنها رقابت‌های حذفی برایش مانده و البته آلومینیومی که تنها شانسش برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام، عبور از سد این حریف اراکی است.
اما بدون شک حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی امروز مصاف سپاهان و ملوان بندرانزلی است و البته دیدار تراکتور – مس رفسنجان که همزمان با رویارویی گل‌گهر سیرجان- هوادار برگزار می‌شود.

 مسیر قهرمانی 
ساعت ۱۹ امروز دو دیدار به‌طور همزمان برگزار می‌شوند؛ یکی در یادگار تبریز و دیگری در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان. هرچند که گل‌گهر هم به دنبال عبور از سد هوادار برای رسیدن به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها و پاره کردن روند ناکامی‌های خود است، اما بدون شک اهمیت مصاف تراکتور- مس‌رفسنجان به مراتب بیشتر است، خصوصاً که سرخپوشان تبریزی بعد از جدایی خمز و حضور حمید مطهری در رأس کادرفنی این تیم، جان تازه‌ای گرفته‌اند، به‌طوری‌که بعد از مساوی با استقلال، فولاد و گل‌گهر را هم شکست داده‌اند. با وجود این تراکتور که به واسطه کسب ۴۷ امتیاز از ۱۴ برد، پنج مساوی و هشت باخت در این فصل در رده چهارم جدول قرار دارد، دیگر شانسی برای کسب قهرمانی ندارد و تنها شانس باقیمانده این تیم برای کسب جام در این فصل، رقابت‌های حذفی کشور است. تراکتور که بعد از چوکای تالش با گرفتن انتقام شکست سنگین از ذوب (در رقابت‌های لیگ) به یک‌چهارم نهایی راه یافته، حالا به مس رفسنجان خورده است. تیمی که استقلال و سپس پیکان را از سد راه برداشت و بعید نیست اگر تراکتور را هم به چالش بکشد، مگر آنکه حاشیه‌های اخیری که حول محور این تیم چرخ می‌خورد و تغییرات ایجاد شده در کادرفنی تراکتور، باعث چرخیدن ورق به سود میزبان شود. 

 میزبانی از قوی سپید در اصفهان
پرونده این مرحله، اما با حساس‌ترین نبرد یک‌چهارم نهایی بسته می‌شود؛ دیدار بین سپاهان و ملوان که سوت آغاز آن ساعت ۱۹:۳۰ زده می‌شود. دیداری که برتری در آن برای زردپوشان اصفهانی اهمیت بسیار دارد، چراکه این تنها راه باقیمانده برای رسیدن به یک جام در فصل جاری و آشتی با هواداران است و البته فرصت خوبی برای گرفتن انتقام از ملوان بندرانزلی. تیمی که فصل گذشته با یک تساوی حسرت قهرمانی را به دل سپاهان گذاشت و حالا بهترین فرصت برای مورایس و یارانش است تا انتقام آن تساوی تلخ را از تارتار و شاگردانش بگیرند. تیمی که اتفاقاً در دور رفت رقابت‌های برتر نیز سپاهان را با نتیجه سنگین و پرگل ۳ بر ۲ شکست داد، اما در دور برگشت در اصفهان ۲ بر یک شکست خورد، ولی بدون شک داستان بازی‌های حذفی با رقابت‌های لیگ تفاوت بسیار دارد و سپاهان نمی‌تواند با دلخوش کردن به برتری که در دور برگشت لیگ مقابل قوی سپید انزلی کسب کرده، امیدوار به برتری دوباره مقابل این تیم باشد. تیمی که پیشتر سایپا و پارس‌جنوبی بوشهر را از سد راه برداشته و سپاهان نخستین حریف لیگ برتری آن در این دوره از رقابت‌های حذفی کشور است. حال آنکه سپاهان پیشتر شمس‌آذر قزوین و آبی‌پوشان جنوب را شکست داده و ملوان دومین حریف لیگ برتری‌اش محسوب می‌شود که باید دید می‌تواند با عبور از آن به قهرمانی در این دوره از رقابت‌های حذفی کشور امیدوار باشد یا نه.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار